VisitDenmark var ikke parat til at kassere janteloven

Et fald på 9,2 procent i september måneds overnatninger, sætter dansk turisme i en yderligere meget alvorlig, og for mange i sektoren i næsten udsigtsløs, situation. Der har i snart mange år næsten kun været nedtur for turismen herhjemme, og intet tyder på, at en bedring i de kommende år er på vej.

Det er ikke alene den økonomiske krise, der gør sig gældende, for tilbagegangen har stået på i årevis, hvor vi¤ havde opsving som aldrig før.

Vi må nok¤forholde os til, at der i turisme sektoren både er for mange sengepladser og for mange siddepladser i forhold til efterspørgslen fra antallet af turister i Danmark.

Branchen opfordrer dansk turisme til at stå sammen og holde fast i implementeringen af den fælles strategi for dansk turisme: Vores Rejse, som blev lanceret i januar i år, og som fokuserer på, hvordan øget samarbejde i branchen om produktudvikling og markedsføring skal være med til at skabe fornyet vækst.

Men det var jo netop, hvad den tidligere administrerende direktør i VisitDenmark Dorte Kiilerich, lancerede for et par måneder siden.

Hun forstod, at Danmarks image om værdier, som nærhed, sundhed og i det hele taget hvad der optager nutidens familier, ville være vejen frem for turisters valg af Danmark som deres ferieland.

- Dorte Kiilerich begyndte med at udgive en fremsynet video om¤ 'Mor Karen', som fordomsfrit viste en mor, som frem for alt satte sit barn højest.

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?