'Made in Denmark' er ikke en automatisk døråbner
I de senere år er ordet globalisering anvendt af mange danske politikere som værende en næsten automatisk 'døråbner' for eksport. Globalisering er især politisk blevet¤betegnet som alle tiders mulighed for dansk eksport.
Men nu har de fleste¤politikere opdaget, at¤ globaliseringsfidusen kun gælder for virksomheder¤med konkurrencekraft!
Ganske vist hævdede tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen, at 'når andre var billigere, skulle vi være bedre'. Sagt på en anden måde 'Made in Denmark' ville være¤ døråbneren for danske eksportvirksomheder.¤
Sådan spiller klaveret ikke hr. Rasmussen, for sagen er, at man både skal være bedre og billigere.
Indkøberne rundt om i verden har ikke hverken tid eller lyst til at høre om fortræffelige danske befolkningsvilkår fra vugge til grav.
Det de vil vide er: Hvad koster varen.
Der lever mange milliarder mennesker på kloden, så Danmark vil ikke mangle eksport, hvis vi kan konkurrere.
- Hvert enkelt land må naturligvis sætte sin velfærdsoverligger, som de vil, og Danmark er ikke nogen undtagelse fra dette princip.