Tysk og dansk samarbejde om turisme. 
EU giver 5 mio. kr. til at udvikle turismen langs vestkysten. For første gang skal turismeorganisationerne langs den tyske og danske vestkyst samarbejde om at udvikle nye tilbud til turisterne.

EUs Regionalfond og Interreg 4A-programmet har 
bevilget 650.000 € til et treårigt grænseoverskridende projekt med titlen Vestkystturisme. Projektet skal udvikle turismen langs vestkysten fra Nymindegab i nord til Tönning syd.

 

Pølsepioner
Henry Franzen har sammen med makkeren Peter Aalbæk skabt Europas største producent af økologisk pålæg.
Der findes næppe et sted i Danmark, hvor Henry Franzen ikke har solgt pølser og pålæg. For gennem hele sit arbejdsliv har charcuteri været omdrejningspunktet for den 57-årige direktør og medejer af Aalbæk Specialiteter og Farre A/S.

Ikke som slagter, men som købmanden med næse for kvalitet og den gode forretning. Sammen med Peter Aalbæk, som ikke skal forveksles med filmmanden af samme navn, har han skabt Danmarks og Europas største¤ leverandør af økologisk pålæg med over 50 ansatte på fabrikker og i butikker i Billund og Farre samt 10 ansatte i Gourmandiet på Østerbro. Selv store pølselande som Tyskland, Frankrig, Belgien, Storbritannien og Sverige har fået øje på de danske produkter.

Vores succes er en klassisk kombination af høj, ensartet kvalitet til den rigtige pris med middelhavsinspirerede produkter, som også sælger uden for Danmark. Og så har vi opnået en størrelse, hvor vi kan tillade os at have flere små nicheprodukter som eksempelvis en gedechorizo, hvor man på forhånd ved, at kundegrundlaget er begrænset, siger Henry Franzen, som har lært salgshåndværket fra bunden af i dagligvarebranchen.

Vi bliver nødt til at tænke større og mere langsigtet for de kommende generationer, og det tror jeg, forbrugerne er enige i, lyder det fra pioneren, som allerede har modtaget flere anerkendelser for sit virke. Senest Børsens Fødevarepris.

 

Mercedes-Benz sænker prisen på varebil
Nu sænkes prisen permanent på den populære varebil Vito i Danmark med op til 48.000 kroner. De nye, bedre priser er en konsekvens af de ændringer, som har præget markedet i det seneste år.

Prisjusteringerne skal sikre, at Mercedes-Benz fortsat er konkurrencedygtig i premium varebil segmentet.

Markedet for erhvervskøretøjer i midsize-segmentet har i det seneste år undergået nogle markante ændringer, som har udhulet prisstrukturen. For at følge med markedet og sikre den fortsatte konkurrencedygtighed sænker Mercedes-Benz nu permanent priserne på den populære varebil Vito i Danmark. Prisnedsættelsernes størrelse varierer, men generelt er der skåret 20.000-30.000 kroner af prisen.

Nye, bedre priser afspejler markedssituationen En markant nedgang i markedet har medført, at salgsprisen på mange erhvervskøretøjer i de seneste år har ligget et godt stykke under listeprisen.

 

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?