MEALS-undersøgelse: 6 om dagen

Månedens spørgsmål i perioden juli 2012 var:

Næsten ingen klarer 6 om dagen. Gør du?

Svarene fordelte sig således:

Ja 31,4 % 
Nogenlunde 31,4 % 
Slet ikke 34,3 %

Der var næsten overensstemmelse mellem svarene. Alligevel bør det bemærkes, at 62,8 % tilkendegav, at de gik ind eller nogenlunde ind for kampagnens budskab!

Det er vældig flot og resultatet må i høj grad glæde Kræftens Bekæmpelse, som for en årrække siden satte kampagnen i gang.

Det viser, at når budskabet rammer rigtigt, så følges det også af befolkningen. MEALS

Så meget koster økologisk mere

Kilde: Fødevareforsker Henning Otto Hansen og Danmarks Statistik

Hakket svinekød 95 %
Sødmælk 24 %
Letmælk 22 %
Minimælk 27 %
Skummetmælk 26 %
Yoghurt 8 %
Æg 26 %
Gulerødder 51 %
Løg 50 %
Kartofler 8 %

MEALS

Danskerne ser ud til at opgive Camping i år

Juli viser sig i år at bliver endnu dårligere end den sløje juli sidste år, da danskerne i stort omfang hurtigt forlod campingpladserne og tog hjem.

Danske campinggæster betænker sig ikke i længere tid på at pakke sammen, hvis vejret ikke arter sig sommerligt eller vejrudsigten ikke melder om hurtige forbedringer. MEALS

Kontrolkampagne om anprisning af økologiske råvarer

Fra i dag og to måneder frem kan 500 cateringvirksomheder, storkøkkener og diverse andre virksomheder forvente at få besøg af Fødevarekontrollen. Det sker som led i en kampagne, der sætter fokus på virksomhedernes anprisning af økologiske råvarer.

Tidligere kampagner har vist, at der ikke altid er sammenhæng mellem, hvad der annonceres, og hvad der reelt er i køkkenet.

Konsekvensen kan være, at forbrugerne vildledes, hvis de får det indtryk, at fx storkøkkenet har flere økologiske råvarer, end det reelt har.

På Horestas hjemmeside kan du få mere at vide om, hvordan din virksomhed kan reklamere med økologi. Horesta

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?