Easyfood A/S
Da fødevarevirksomheden Easyfood tidligere på ugen besluttede at søge 8 nye medarbejdere til produktionen, blev der lagt et jobopslag ud på Facebook - og så gik det stærkt. På 24 timer blev opslaget set af flere end 40.000 mennesker, og over 200 har henvendt sig for at søge job.
Beskeden fødevarevirksomheden Easyfood i mandags lagde ud på sin Facebook-profil var ganske kort:
"Søger 8 timelønnede medarbejdere til fast nathold med start hurtigst muligt. Erfaring fra anden fødevarevirksomhed foretrækkes, men er ikke et krav. Kig forbi på Albuen 39 og udfyld en ansøgning! Del gerne så vi kan få besat stillingerne."
Easyfood har tidligere lagt jobopslag ud på de sociale medier samtidig med mere traditionelle jobannoncer. Men denne gang nåede virksomheden slet ikke at gøre andet, før den blev oversvømmet af ansøgninger. På bare et døgn havde over 40.000 set jobopslaget, der var blevet delt mere end 503 gange på Facebook. Og på tre dage har Easyfood fået over 200 henvendelser omkring de 8 ledige jobs i produktionen, og flere end 130 af dem mødte personligt op i Kolding for at skrive sig op til et job.
"Det har været helt fantastisk at følge, hvad et kort opslag på Facebook kan gøre. Som virksomhed snakker vi meget om, at vi skal være kreative og innovative i alt, hvad vi gør - ikke kun i forhold til produkterne, og det beviser det her til fulde. Derfor kommer det her som sendt fra himlen, fordi det bekræfter os i, at vi skal gøre tingene anderledes. Vi har ikke budgetter til dyr markedsføring og store annoncer, men med den rigtige brug af fx de sociale medier kan meget mindre også gøre det," konstaterer adm. direktør Flemming Paasch, Easyfood.
"Selvfølgelig kan vi ikke fremover kun ansætte folk via Facebook, men det er klart noget, vi vil bruge mere og mere i vores rekruttering. På den måde når vi jo helt tæt ind på de enkelte personer, og det har helt tydeligt en effekt. Samtidig synes jeg, det er vigtigt at understrege, at det her også med al tydelighed viser, at der er masser af mennesker, der rent faktisk gerne vil have et arbejde - stik imod manges fordomme," tilføjer direktøren.
Han påpeger, at Easyfood fremover vil skrue op for sin tilstedeværelse på de sociale medier.
"I dag kommer man langt ved at tænke utraditionelt, og de sociale medier giver os mulighed for at målrette vores arbejde endnu mere mod bestemte målgrupper. Og hvis vi på 24 timer kan nå så langt ud med et budskab, så ligger der et kæmpe potentiale, hvis vi arbejder endnu mere med det."
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte adm. direktør Flemming Paasch, Easyfood, på 76 30 87 00 eller 40 70 71 07. Du kan også se mere på www.easyfood.dk.