Evindelige gentagelser slukker for interessen

Månedens spørgsmål i MEALS i juli 2013 var: Har du købt efter tv-reklamer?

Svarene fordelte sig således:

Nej 75,0% 
Få gange 20,0% 
Ret tit 5,0%

Grundlæggende viser undersøgelse efter undersøgelse, at online omsætningen generelt stiger og stiger. Interessen for at kunne gøre indkøb på alle tider af døgnet, få varerne leveret til døren og som regel til en god pris tiltrækker danskerne i en grad, som ingen havde tænkt mulig for blot få år tilbage.

Når man så ser svarene i MEALS undersøgelse fra juli måned, så går svarene stik modsat. Alene undersøgelsens svar "ret tit 5%" kan vel ikke undgå at sende chokbølger gennem tv-reklame købere.

Årsagen til, at lige netop tv-reklamer ikke altid giver salg kan fx være, fordi de samme annoncer slynges i hovedet på seerne så tit, at det nærmest bliver irriterende at høre på og derved virker stik modsat hensigten.

TV-News kører fx ofte med de samme reklame-indslag i månedsvis med kun 30 minutters mellemrum. Det er et spørgsmål om det er den rette balance for, hvornår forbrugere vælger til og fra!

Også redaktionelt bør man på TV være opmærksom på, at udsendelserne ikke i for høj grad er båndvending med samme indhold.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?