I en årrække har regeringen støttet turismebranchen med trecifrede millionbeløb hvert år. Alligevel er det kun gået tilbage.

Det er faktisk på høje tid - muligvis for sent - at institutionen VisitDenmark blankt erkender, at Danmark fortsat ikke er et eftertragtet mål for feriefamilier.

Vækstplanen for dansk turisme er i lighed med mange tidligere målsætninger en opremsning af de udfordringer, dansk turisme står med, men der mangler fortsat et afgørende punkt nemlig, at:

Danmark er et af de dyreste lande med dagligvarer, og derfor må mange familier vælge Danmark fra.

Det, som Danmark i det hele taget lider under, er, at vi ikke har den nødvendige konkurrenceevne!

Vækstplanen indeholder 23 konkrete initiativer, der skal skabe vækst i dansk turisme. Initiativerne spænder bredt. Nye produkter skal udvikles, kompetencer øges, investeringer tiltrækkes, service og kvalitet skal have et markant løft, og oplevelser skal gøres synlige og bookbare...

og så lige een ting mere: Prisniveauet.

Får vi løst dette punkt i det hele taget, så vil dansk vækstpotentiale komme til at se helt anderledes ud, end vi måske forestiller os.

Stjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktivStjerne inaktiv
 
Hvilket discountsupermarked handler du oftest i?