Efter adskillige års næsten glemsel, så vil Arla nu med en ny storstilet kampagne forsøge at genopfriske, hvad der dengang lå dem stærkt på sinde:
Husk Mælken!
Kampagnen skal komme det faldende mælkeforbrug til undsætning ved at slå fast, at mælk i høj grad kan være en del af en sund kost.
Igennem de seneste år har Arla næsten uden modstand overladt hele sin åbenlyse førerposition om mælk til konkurrenter indenfor andre drikkevarer, og de har naturligvis med kyshånd sagt: Tak til den som byder!
- Når vi her på redaktionen gennemgår artikler år tilbage, og det er en af de forcer vi værner om at bevare, men ikke for at kunne prale af: hvad sagde vi, så kan man gang på gang læse, at virksomheder ikke skal glemme sine kerneområder i forvisheden, om at man har markedet i sin hule hånd?!
Det er Arla´s forhåbning med kampagnen, at drikkemælken igen vil ryge ned i indkøbskurven, og genskabe præference hos de danskere der måske blot har glemt at bruge mælken. Arla mener, at potentialet herfor er til stede.
Kampagnens primære fokus er mælkens næringsindhold og især på protein og calcium, og hvordan den bidrager til at vedligeholde og styrke muskelmasse samt knogler.
Det er almen viden, men ok det kan måske stadig bruges?
Forbrugerne kan møde kampagnen på tv, i bybilledet med outdoorreklamer og på sociale medier. Herudover har Arla lanceret en opskriftsite ved navn Mælkebaren, hvor forbrugerne kan få opskrifter.
Arla er blevet fyr & flamme og erkender tilmed, at mælk jo er vores kerne & grund-ingrediens i alt, hvad vi foretager os.
Det betyder, at vi kommer til at fortsætte kampagne-indsatsen for mælk længe endnu.